Daisypath Wedding tickers

Wednesday, October 10, 2007

raya?

SALAM RAYA & MAAF ZAHIR BATIN & HALALKAN MAKAN MINUM

Buat kesekian kalinya,aku tak rasa beria nak raya.Ya,tak beria.Langsung tak.

Kali ni,tahun ketiga.Maknanya untuk kali ketiga aku akan beraya di sini.Walaupun tahun ni tak macam tahun lepas;raya di dalam kelas,aku masih tak terasa apa-apa.Aku sendiri pun tak percaya;macam mana lah aku boleh tak terasa haba(baca:bahang) raya tahun ni.

Mungkin aku sedih sangat sampai aku terlupa pasal raya.(sedih mengatasi suka).Maklum lah,tak dapat beraya bersama keluarga tercinta.Emak,ayah,adik,Uda,Angah,Along.(Haha.Bergenang air mata bila tulis macam ni.Berperasaan betullah aku ni!)

Mungkin juga aku risaukan repot eksperimen aku dengan sensei(cikgu) paling cerewet di bumi Universiti Yamaguchi ni.Semalam dah kena 'basuh' habis-habis.Gara-gara aku terlupakan pantang dia dalam merepot.

Biar apapun alasannya,aku tak gembira dengan kemampiran Syawal kali ni.

Dan di kesempatan ini(ayat klise),aku menyusun sepuluh jari(klise juga) tangan dan sepuluh jari kaki memohon ampun dan maaf andai ada yang terguris hati ketika membaca dan menjengah di sini.Semua itu bukanlah disengajakan,meski banyak yang disengaja.Halalkanlah segala yang terhutang dan termakan(budi,'body',nasi).

Akhir kata,
1.SELAMAT BERHARI RAYA
2.PANDU LAJU,SAMPAI CEPAT(ke mana?pilih sendiri!)
3.SELAMAT BERLUMBA DI JALAN RAYA
4.Pantun Jawa untuk semua

krokedal huntel nyekeli boyo
endas singo tugu singopuro
kulo sekeluargo ucapne selamet royo
keluputan seng akeh-akeh dingapuro.

p/s - pantun jawa tu aku ambil dari blog abg saharil.Tak dapat tangkap makna semua baris.Baris satu;Crocodile Hunter menyakat buaya.Baris tiga;kami sekeluarga ucapkan selamat raya.Yang bawah sekali tu;kalau ada salah dan silap,harap diampuni.(tak reti cakap jawa.boleh la takat paham sikit-sikit.itu pun kadang-kadang salah tafsir.haha)

4 comments:

intan said...

aku pun x rasa excited raya thn ni.rasa sadis ada la.thn lps walaupun raya dlm kelas aku bersemangat sggh siap balut ketupat..

Zaki Isa said...

raya je..walaupun sehari..

aielemocnian said...

ni repot sensei netsu korg tuh ek... dh x igt nama... arituh igt jgk... kurima ke apa ntah nama dia. gambare!

selamat hari raya ketiga. sampai x kad raya kak lieza?

Zaki Isa said...

haah..encik kurima..kad raya?..xde pun..:-(