Daisypath Wedding tickers

Friday, September 7, 2007

rezeki malang

Malang bertimpa-timpa,rezeki melanda-landa.

Ayat tu bukan tentang aku.Cuma aku rasa perlu mengungkapnya dalam entry kali ni.

Semalam,entah macam mana,tayar lori yang aku pandu meletup.Syukur,aku dan kelindan langsung tak apa-apa.Memang mencemaskan dan mengerikan.Nasib baik aku belum memecut.(dah ada niat).Ini semua gara-gara 'okusan' memotong aku setelah keluar dari tol.Aku yang tercabar,sedikit menekan minyak untuk mengejar.

Namun,lori bukan semakin laju,sebaliknya semakin bergegar.Enjin menderam.Aku yang kehairanan lantas mematikan hasrat.Meter suhu malah kosong meski lori sudah bergerak lebih 15 minit.Langsung mencambah rasa kurang senang dan tak sedap hati.Seminit kurang,bunyi meletup kedengaran.Lori tersenggut-senggut.Aku merasakan lori senget ke kiri.Terus aku hala lori ketepi dan memberhenti.Aku dan kelindan turun memeriksa.

Seperti yang kami jangka,tayar lori meletup.Belah depan,kiri.Kami geleng kepala.Nasib baik kelindan terlupa meninggalkan telefon.'okusan' ditelefon dan kami cuba menukar tayar sendiri.Malangnya,kami gagal.Tayar simpanan tak dapat diambil.Skru tersangat ketat.Pemutar skru bengkok.Hampir dua jam kemudian,bantuan tiba.Tayar ditukar dan kami kembali ke tempat kerja.Menyambung kerja memotong tayar lama untuk dijadikan bahan bakar di kilang.

p/s - ketidakbiasaan itu dirancang Tuhan

No comments: