Daisypath Wedding tickers

Sunday, August 19, 2007

di desak desakan

Haha.Sengal sungguh aku hari ini.Berfikiran sepit.(baca;sempit)Lapar,tapi taknak makan.Alasan,makanan tiada."Masaklah!",kata dia."Ayam dan daging semua dah habis.Peti ais kosong.",balasku selamba.(baca;tiada perasaan)"Belilah ikan!",anjur dia.

Kalau dah malas,peti ais penuh pun,belum tentu dapur berasap.BERALASAN ITU BAHAYA,boleh membunuh;diri dan kreativiti.Bila terdesak,otak dan kita boleh jadi HEBAT(bukan tenat!).Dan,sila BERFIKIR DI LUAR KOTAK.SILA ya!Bukan JANGAN!

4 comments:

Anonymous said...

Salam. Oh baru baca sini siyes shoot, gwa suka gaya bahasa lu. Ayat pendek2.Ada sikit2 gaya bahasa sorang fotopager nama dia phalinn. Best best. Tak tahu kenapa, bisa menggegarkan hati. Kalau kau hanya salah seorang kawan siber, pasti gwa ingin mengenali lu dengan lebih jauh, dan dalam.

Aku suka baca entry puisi. Dan yang ada unsur peringatan/islamik. Tak suka baca entry lepas geram. Oh pedas, tak tahu kenapa harus aku terasa. Macam marah kan aku je. Hihi.

Neway, gwa ada blog jugak. Khas untuk member2 cyber. Nak jugak share. Tapi malu ah. Ahaha. Tapi tu hint..

Keep on writing, oke.

Wassalam.

Zaki Isa said...

entry lepas geram?hmm..rasanya,macam tak ada je kategori macam tu..papepun,setiap yang tertulis,pasti(kan) ada cerita nya..jika tak bertanya,belum tahu untuk siapa..aku di sini,bukan sama dengan aku di sana..jadinya,boleh saja jika kita berkongsi cerita..selamat berblog dan berfotopages..

Anonymous said...

bile lapar perut kosong otak pon lembab berpusing(?)...dan kadang2 ssh nk berpk secare logik..itu bg keadaan sy la..

Zaki Isa said...

lain padang,lain lah belalang..ikut org la kot..kenyang sangat pn xlh berfikir gak..hehe..plh lah yg tgh2..sederhana..