Daisypath Wedding tickers

Sunday, May 13, 2007

minggu emas

Minggu Emas
28hb April - 6hb Mei 2007.

BIAR sudah berlalu,namun takkan ku terlupakan.Saat-saat indah dan mengujakan.Serasanya,emas minggu kali ini terlalu agung dan bernilai 'super' tinggi.Tak ternilaikan dek emas di pasaran.Pastinya kerana emas ini penuh bermakna diserta memori indah,duka lara dan segala hasrat yang terlalu padat untuk dibicarakan.Sesungguhnya aku sentiasa mengharapkan saat-saat seperti ini hadir selalu dan mempelangikan kehidupan ku yang agak balam dan suram.(mungkin juga kusam)Dan ku juga terlalu mengharapkan minggu emas ini cepat hadir kerana kehidupan ku yang agak bercelaru dan kacau-bilau gara-gara 'taikai' yang tak sudah-sudah membelenggu hidup ku akhir-akhir ini.Ditambah dengan beban 'jikken' yang pertama kali aku hadap.Betapa tekanan tahap tinggi ini hampir melumpuhkan aku.Syukur Tuhan bersama ku.Dan aku berjaya melaluinya dengan hati yang tenang walaupun terlukis kepasrahan di wajah.

DAN yang terlalu aku 'suka-suki'kan,saat-saat di padang bersama rakan-rakan se skuad yamaguchi berperang demi mengejar sebuah perkataan 'menang' dan 'menjaringkan gol'.Dan seperti tahun-tahun yang lalu,aku juga gagal menjaringkan sebarang gol untuk kejohanan kali ini.Mungkin belum rezeki aku.InsyaAllah,andai 'kaki' dan kudrat mengizinkan,akan ku usahakan mencari sebiji(baca sejibik) gol.Dan syukur lah.Di sebalik kekurangan ku itu,masih ada yang bisa menghadirkan butir-butir gol di saat-saat genting itu.Dan tanpa disangka-sangka,kami berjaya melangkah kaki ke 'final' kejohanan.Terima kasih kepada semua kerana 'kamu-kamu' berjaya membantu skuad baru kita mendapatkan 'medal' dan apa yang diidam-idamkan semua pasukan;melangkah ke 'final' kejohanan.Dan pesanku,usaha lagi untuk tahun-tahun akan datang.Ini baru permulaan.

SETERUSNYA,hari-hari mendatang dalam minggu emas ini aku habiskan dengan ber'baito' dan mencari ketenangan.Sambil mengubat jiwa yang pasrah akibat sakit-sengal seluruh badan gara-gara tidak cukup 'fit'.Dan sisa-sisa minggu emas aku dihabiskan bersama denganNya mencari keterampilan diri dan mencari arah tuju hidupku.Terima Tuhan.Kau beri ku pedoman.

2 comments:

aielemocnian said...

u better stick with entry septh dua kata laaa (ke sbb jarang)... this is so not u... (ke nk kankei ngan cik pinky). tp pk2... blog sendiri, sukati la nk tulis apa.

tahniah kerna berjaya menggondol pingat wlpn berlatih seminggu sekali. syabas.

Zaki Isa said...

ok..ni edisi spesel..so akan lain dr yg bese..papepn,tiada kena mengena dgn yg x bekenaan(baca;bekenan)...mekasih atas pujian..dan kerana sudi berkomen..